Kingsday!

28 april 2017 - Kathmandu, Nepal

.......en toen was het Koningsdag in Nepal!

Zittend op het dakterras hangt Peter ons een traditionele oranje bloemen slinger om, gemaakt van afrikaantjes. Gekocht bij een van de kraampjes beneden bij het hotel. Een mooi gebaar!
We zingen uit volle borst (nou ja, zo ongeveer) het Wilhelmus en genieten van pannenkoeken in de zon. Zo begint de dag.

Getogen in oranje outfits, hoedjes, strikjes,  zonnebrillen en natuurlijk slingers, de Nederlandse vlag en stroopwafels vertrekken we naar het CP centre.
Veel cursisten en Nepalese trainers zijn gekleed in oranje. Speciaal voor onze feestdag. Ze feliciteren ons en willen alles weten over hoe wij deze dag vieren in Nederland. Eugene heeft zelfs voor de advanced groep een mooie presentatie gemaakt over Koningsdag en de cursisten vinden de beelden van het Koningshuis en de grachten van Amsterdam geweldig.

Het is weer een dag vol mooie momenten. In de advanced hebben ze een spellen circuit opgezet, de Konings spelen, met oud Hollandse spelletjes en een echt touw parcours.
De kinderen genieten tot in hun tenen en de cursisten zijn enorm gegroeid in hun handelen.

De focus bij de basic course ligt vandaag op een aantal specifieke onderwerpen ter verdieping. We praten o.a. over looppatronen en over communicatie hulpmiddelen. Ontzettend zinvol en leerzaam door de praktische invulling van de lessen.
In de middag gaat de groep hun interventieplan uitwerken en presenteren.
We worden hier en daar iets strenger want enkele heren in de groep proberen er met een hoop charme een draai aan te geven.

T was een feestelijke dag. Toch een beetje Nederland meegenomen naar het bijzondere Nepal.

Terug in hotel evalueren we de dag met elkaar en een aantal partners/familie. Fijn om zo even alles te laten landen. Daar bovenop het dakterras met uitzicht op Durbar Square hebben we samen mooie momenten beleefd.

We eten een hapje in Patan en na afloop wordt hier en daar de laatste hand gelegd aan de eindpresentatie en het inpakken van koffers. We sluiten morgen onze 6 daagse trainingen in het CP centre af. We sluiten daarbij ook ons verblijf in Patan af.....wordt vervolgd!

Namaste

1. Thea:
    28 april 2017
    Geweldig Cesarine, ik geniet zo van deze verhalen, Ongelooflijk mooi wat jullie doen!
  2. Leo:
    28 april 2017
    Veel plezier richting Pokhara, geniet onderweg van de mooie natuur!
  3. Schoonvader Hen:
    28 april 2017
    En dan een weekje genieten van Nepal op een relaxte manier! Tot later.
  4. Tonnie:
    Hoi schat,
    Leuk om Koningsdag in Nepal te vieren en vooral ook dat jullie Nepalese collega´s mee hebben gedaan door in het oranje te komen. Ook bijzonder om oud Hollandse spellen te gebruiken voor de cursus!
    Nog een paar uur en ik ben onderweg naar jou om de laatste week samen door te brengen in Nepal!
    Kus van het thuisfront.
  5. Linda:
    28 april 2017
    Wauw....bijzondere ervaringen allemaal en waardevol wat jullie kunnen bijdragen. Petje af!!
    En wat geweldig fijn, Césarine, dat je dit ook nog met Tonnie kunt gaan delen... Geniet ervan!!! X
  6. Nicolle:
    28 april 2017
    Blijf het ademloos lezen Cesarine, zelfs hier op Aruba!! Hoop dat Tonnie dadelijk goede reis heeft en dat jullie nog samen goed kunnen genieten van dit prachtig land!