Day 1 !

23 april 2017 - Kathmandu, Nepal

Day 1!

Redelijke nacht in mijn kleine kamertje.
Er staat alles wat nodig is voor de eerste behoeften....een bed, n klein badkamertje, n stoel en kast en niet te vergeten....ik heb de luxe om te liggen onder n roze klamboe! Muggen staan klaar om aan te vallen dus komt goed uit. Er staan naast 't bed slofjes klaar....vele maatjes te klein:)

De nacht was kort. Rond 5.00 al bedrijvigheid op t binnen pleintje...huilende honden, mensen die rochelend iets ophalen en duiven vliegen af en aan.

We verzamelen voor t ontbijt.
Bakje yoghurt, banaan en muesli met prachtig uitzicht op Durbar Square dat tot leven komt. T smaakt goed. Kopje koffie erbij en we zitten gezellig met klein groepje buiten op het dakterras.
We kunnen uren kijken naar de opstartende bedrijvigheid op straat...."jus t vrijthof" zegt Ingrid.
Vuilnis, rond lopende zwerfhonden, tuk tuks, bloemen slingers, mensen die de goden aanbidden, schoolkinderen in uniform, uitstallen van verkoopwaar op de grond, tempels, t oude koninklijk paleis.
Kleurrijk en gemoedelijk is de eerste indruk. Er is ook veel schade zichtbaar van de aardbeving. Diverse prachtige oude bouwwerken zijn gehavend. Er hangt overal n heerlijke geur van wierook.....ik kan hier wel aan wennen.

De vrouwen zijn een genot om naar te kijken....prachtige gewaden, haren opgestoken, rode lippenstift en dan met de slippertjes door de modderige natte straten.

Om 8.00u brengt n busje ons naar het CP centre in Dhapakhel. Een rit die zo'n 20 minuutjes zou duren maar we doen er n dik uur over.
Ik kom echt ogen te kort. Het verkeer is nogal chaotisch en druk en er zijn delen geasfalteerd maar ook veel wegen niet. Het busje schudt alle kanten op en via kruip door sluip door weggetjes komen we uiteindelijk aan bij het CP centre in Dhapakhel.

We worden hartelijk ontvangen. Alle Nepalese trainers zijn blij dat we er zijn. Het tempo gaat op zijn gemak. We zijn zelf verlaat aangekomen maar pas op het moment dat we er zijn druppelt langzaam iedereen binnen. Er wordt dan pas een beamer klaar gezet en alle benodigde spullen en de openingsceremonie begint. Een warm welkom door de directeur en arts van het CP centre en we krijgen bloemen en n mooi lampje wordt ceremonieel ontstoken.

De training gaat van start. De basic course en de advanced course. De groep is ontzettend gemotiveerd en gedreven. Mooi om te zien....en de Nepalese trainers zijn uitstekend voorbereid.
Er komt theorie aan bod en veel praktisch oefenen met video's en met kinderen en ouders.

Tussen de middag eten we n heerlijke lunch van Dal Bhat (groente, saus, rijst) in de tuin. Netjes volgens hiërarchie moet Ruud voorop en ik mag aansluiten. De rijst, groente en saus smaken heerlijk.

T middag programna vliegt voorbij. Mooi om te zien hoe iedereen er voor gaat!

We worden door de 6 persoons jeep van het CP centre met 12 personen terug gebracht:)....past prima!
Onderweg babbelen we wat met de chauffeur....hij vindt me "brave" omdat ik zo rustig blijf (is alleen maar uiterlijk) in deze chaos onderweg.
Ik zeg dat ik hem vertrouw en hij zegt: "you trust me and I trust God so it's going to be Ok!"

Bij het hotel aangekomen even genieten van een paar biertjes op het dakterras.
Even afschakelen van deze eerste werkdag. Daarna eten we een hapje in een restaurant en hebben de grootste lol aan tafel....en dat voor 500 roepies!

Nog even de lessen voor morgen samen doorgenomen en we schuiven hier en daar flexibel om aan de vragen van de cursisten tegemoet te komen.

Nu nog even kijken of er nog warm water uit de douche komt, materiaal voor morgen klaar leggen en het bed induiken....morgen om 6.00u op voor een ochtend meditatie op het dak!!!

Namaste

1. Mariejose:
    23 april 2017
    Mooi geschreven Cesarine !
  2. Pascale:
    23 april 2017
    Heerlijk weer om je reisverslagen te lezen Cesarine! Succes voor jullie allemaal en geniet !
  3. Chantal (ergo):
    23 april 2017
    Leuk en mooi!!! Ik ga je verhalen weer volgen. Veel succes en plezier voor jullie allemaal
  4. Leonne:
    23 april 2017
    Geweldig! Wat mooi geschrevenen wat een ervaring,
  5. Christianne:
    23 april 2017
    heerlijk om weer mee te kunnen lezen , heel veel succes en plezier voor jullie allemaal
  6. Dyon:
    23 april 2017
    Respect! Keep the good work ongoing!
    Heel veel indrukwekkende momenten!
  7. Cis:
    Leuk geschreven Cesarine. Ik ga je iedere dag volgen
  8. Cindy:
    23 april 2017
    Heel mooi geschreven. En fijn om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Ik ga het zeker volgen.
  9. Ilonka:
    23 april 2017
    Mooi verhaal! Geniet ervan. En ondrtussen geniet ik van jouw verhalen.
  10. Monique Derwig:
    23 april 2017
    Super dat jullie zo'n super eerste dag gehad hebben! Top!
    En wat herkenbaar zijn je verhalen, de ogen dicht en even wegdromen! Voelt toch wel raar dat ik er niet bij ben, maar ik heb oktober al in vooruitzicht en drie keer binnen een jaar tijd naar Nepal is ook echt een beetje veel.
  11. Nicolle:
    23 april 2017
    Weer bijzonder om zo met jullie reis mee te genieten! Weer geweldig leuk geschreven en prachtige foto's erbij!
  12. Tonnie:
    Hoi schat,
    Het blijven geweldige ervaringen en je neemt mij weer mee alsof ik er zelf bij ben. De foto's met je verhaal geven een prachtige weergave van wat jullie allemaal beleven en welke sfeer er is. Geniet ervan!
    X
  13. Jacqueline:
    24 april 2017
    Hoi Cees en andere rangers :)dat het eten en de biertjes!!en het dagelijkse leven jullie weer op de proef mag stellen:) en genieten van al het prachtige om jullie heen...namaste
  14. Thea:
    24 april 2017
    Geweldig Cesarine, zo mooi om me te mogen genieten van jullie avonturen!
  15. Linda:
    25 april 2017
    Fijn om weer mee te lezen en mee te leven...indrukwekkend!!
    Enne...ben wel benieuwd naar de verkeers(on)veiligheid daar...;-). Zou de ellende van weg en voertuig gecompenseerd worden door de relaxte houding van de mensen daar?? Ik ga het eens opzoeken.
    Veel succes Cesarine c.s., geniet ervan! X