China day 1

15 oktober 2016 - Chengdu, China

Na een lange reis zijn we gearriveerd in China, Chengdu!!! We hebben een super reis gehad en alles verliep soepel. Ingrid en ik waren onder de indruk van de diensten van de KLM, wat een bejegening en klant vriendelijkheid.

Nu maken we niet veel verre reizen dus we zijn al erg ingenomen met ons luxe onderkomen de komende 10 uur. Tv voor de neus, zelf de reis helemaal volgen op t scherm, de keuze aan films, t eten, Pringles, nootjes, wijntje, warme natte doekjes, het Delfts blauwe thema in combi met chinees doorgevoerd tot in de kleinste details. De reis mag voor ons nog wel even duren.

De stewardes moet lachen dat we alles vol enthousiasme ontvangen en is blij te horen dat we zo tevreden zijn. Ingrid en ik hebben nu al veel lol, we lachen heel wat af. Het vliegtuig zit goed vol. We vliegen samen met het Amsterdams symfonie orkest. Zij gaan een groot concert geven in Chengdu. Helaas voor ons al helemaal uitverkocht.

Omdat we een nachtvlucht hebben krijgen we laat nog een maaltijd en we proberen te slapen. Al vroeg krijgen we ontbijt want in China is t middag dus moeten even inhalen.

De douane check verloopt goed en onze reisgenoot Jochem moet lachen om onze hoeveelheid bagage...tja vrouwen....of is t omdat we nu eenmaal veel werk materiaal mee hebben?

We zijn benieuwd wie ons komt ophalen op het vliegveld....en ze komen al meteen op ons af met hun fototoestel in de hand want daar staan onze foto's op ter herkenning. Ruby (secretaresse van het revalidatiecentrum) en Dazzle (logopedist) staan voor ons klaar. De taxi chauffeur kijkt bedenkelijk naar het aantal koffers en begint onhandig de auto te vullen....Ingrid grijpt in, met haar jaren kampeer ervaring weet zij precies hoe de koffers gestapeld moeten worden:) Dan volgt een 40 minuten reis door een gekrioel van toeterende auto's. Niet normaal, er is geen voor ons duidelijk systeem in voorrangregels etc. Dazzle heeft veel vragen over hoe we t programma willen gaan invullen, welke kinderen we willen zien en wanneer. Communiceren met elkaar blijkt soms moeilijk te gaan maar we komen er wel uit. Ze laat ons vol trots zien dat er een heel stuk over ons geschreven is op hun website waarin we aangekondigd worden.

Gearriveerd bij het hotel. Het is een ander hotel dan we hadden doorgekregen maar dit hotel ligt dichterbij het revalidatiecentrum waar we maandag naar toe gaan. Ruby en Dazzle helpen ons met inchecken, geven uitleg over wat we dit weekend kunnen doen en waar we kunnen eten. We gaan naar de kamers, even uitpakken, uitrusten en douchen. Jochem gaat alvast eens informeren hoe laat we kunnen avondeten maar ze spreken geen Engels en er is ook nergens iets in het Engels geschreven. Zal dus best een uitdaging worden zo dadelijk om iets te bestellen maar dan zien we de humor wel van in.

Dat was t voor vandaag! Morgen op ontdekking!

1. Mariejose:
    Leuk om te lezen !
  2. Dorien Schmitz:
    15 oktober 2016
    Leuk om te lezen. Veel plezier al dit weekend!
  3. Ramon:
    很高兴你有一个很好的旅程。现在到真实的东西。成功。
  4. Anouk Passau:
    Hoi Cesarine en Ingrid,

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en goed zijn aangekomen! Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verslag over jullie spannende avonturen! Alvast smakelijk eten en ben benieuwd wat jullie hebben gegeten....!!!

Liefs Anouk
  5. Thea:
    15 oktober 2016
    Geweldig leuk om te lezen, zo stoer dat jullie dit doen! Een geweldige levenservaring voor iedereen. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
  6. Truus:
    15 oktober 2016
    Dat is dan stap 1, een fijne start om ook de rest van jullie avontuur te doen slagen. Tot later! .
  7. Ilonka:
    15 oktober 2016
    Dat is een goed begin. Ben heel benieuwd wat jullie gegeten hebben! Veel plezier morgen met rondkijken en dan maandag van start. Leuk en spannend....
  8. Kim:
    15 oktober 2016
    Wauw... wat leuk om te lezen allemaal!
    Heb aan je gedacht Cees. Zal Patty vertellen dat je inmiddels helemaal KLM-minded bent
    Zoals alle voorgangers hierboven ben ook ik heel benieuwd naar
    jullie volgende verslagen. Heel veel plezier gewenst enne eet smakelijk.... pas op he, geen hond gaan eten!
  9. Carmen:
    15 oktober 2016
    Te gek hoor! Geniet dames....
    groetjes Carmen
  10. Inkie:
    15 oktober 2016
    Leuk verslag en super leuk om jullie zo te kunnen volgen. Hopelijk lukt het om iets lekkers te eten en geniet verder van jullie weekend.
    Gr inkie
  11. Ellen:
    16 oktober 2016
    Dat klinkt al allemaal goed ladies. Wat een onderneming. Ben heel benieuwd naar het vervolg. Volgens mij kan dat best wel eens hilarisch worden als alles in het Chinees staat aangegeven. Veel plezier en tot snel.